مدرس برند علی خویه
انجمن برند ایران. کلینیک برند, [04.03.18 13:59]
کارکنان آموزش دیده دارای شش مشخصه هستند :
صلاحیت و اهلیت : بهره گیری از مهارت و دانش لازم
تواضع و نزاکت : رفتاری دوستانه ، مودب و با ملاحظه
اعتبارپذیری : قابل اعتماد و امین
اعتمادپذیری : انجام خدمات بصورت درست و دقیق
جوابگویی : پاسخ سریع به پرسش ها درخواست ها و مشکلات مشتریان
ارتباطات : کارکنان برای درک مشتریان و ارتباط شفاف و روشن کوشش می کنند
((با آموزش به کارکنان و کارمندان خود، تمایز پرسنلی و تمایز رقابتی برای برند خود ایجاد کنید.))
علی خویه
مدرس دانشگاه، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی و مرجع،
18 سال تجربه ی اجرایی،
مشاور و مدرس بیش از صدها برند مطرح در خاورمیانه khooyeh.com
@branddoctor
ibma.ir
انجمن برند ایران. کلینیک برند, [04.03.18 15:20]
برندسازی احساسی قوی تر است و همیشه جواب می دهد
@branddoctor
جیم استنگل مشاور برندسازی و رئیس اسبق بازاریابی جهانی شرکت پراکتر اند گمبل و نیز نویسندهی کتاب رشد: چگونگی رشد و سودآوری ایدهآل در بزرگترین شرکتهای جهان ، میگوید :”ما شاهد هستیم که به جای تاکید بیشتر بر خود برندها بر ایجاد روابط احساسی با مشتریان تاکید گذارده میشود، چون اثری نیرومند دارد و همیشه جواب میدهد. وقتی این روابط ایجاد بشوند، شما قرابت بسیار قویتر، کسب و کار بسیار قویتر، رشد بسیار قویتر، و نتایج عملیات (سود) بسیار قویتر خواهید داشت”.
استنگل اضافه میکند: “وقتی [در پراکتر و گمبل] به بعضی برندهای رقیب نگاه میکردیم پی میبردیم که مزیت احساسی بسیار بسیار قوی در مقایسه با رقابت ما دارند. در حالی که سهم ما از بازار بسیار بسیار بالاتر بود و حاشیهی رشد ما در مقایسه با رقبایمان بسیار بالاتر بود، آنها فقط برتری کارکردی را داشتند.
همراه ما باشید.
https://t.me/branddoctor
انجمن برند ایران. کلینیک برند, [04.03.18 15:33]
[ Photo ]
خدمات عجیب و غریب: سات وست ایرلاینز
این هواپیمایی ارزان قیمت به طور باثباتی خودش مسیرش را در صنعت خطوط هوایی مشخص میکند، یک شخصیت متمایز را برای همه چیز، از صندلی بدون شماره برای مسافران، تا خدمهی
انجمن برند ایران. کلینیک برند, [04.03.18 15:34]
برندسازی قدرتمند با خدمات خاص:
چگونه سات وست یک برند قابل اطمینان در دنیا ایجاد می کند؟
ibma.ir
خدمات عجیب و غریب: سات وست ایرلاینز
این هواپیمایی ارزان قیمت به طور باثباتی خودش مسیرش را در صنعت خطوط هوایی مشخص میکند، یک شخصیت متمایز را برای همه چیز، از صندلی بدون شماره برای مسافران، تا خدمهی پرواز که آواز امنیت را سر میدهند، خلق میکند.
تیم کالکینز، پروفسور کلینیکی بازاریابی از مدرسهی مدیریت کلوگ دانشگاه نورثوسترن میگوید:” ساوت وست همیشه یک برند بسیار مستقل بوده است که هنجارهای صنعت خطوط هوایی را به سرعت درهم میشکند. او میافزاید:” این شرکت همیشه بهخاطر تفاوتهای بسیارش مثل انتساب صندلی بدون شماره تا این حقیقت که فهرستی از پروازهایاش در بسیاری از سامانههای رزرو بلیط برخط بزرگ ندارد، به خود افتخار کرده است.”
کالکینز میگوید:
«عمده موفقیت برند سات وست در این حقیقت نهفته است که اگرچه عملیات و فرهنگ سازمانیاش غیرمتعارف و شخصی هستند، ولی همین تفاوت از وظیفهی محوری شرکت پشتیبانی میکنند.»
او میگوید:”ساتوست فرهنگ شرکتی باحال و پرانرژی دارد که در صنعت خطوط هوایی منحصر به فرد است، ولی در اصل آنها بسیار عملیات را حرفهای انجام میدهند و مسافران را از نقطهای به نقطهی دیگر به صورتی کارا و اقتصادی میرسانند.” با این که این شرکت هواپیمایی به خاطر به اشتراک نگذاشتن اطلاعات تصمیماتش رتبهی پایینی را از پاسخدهندگان گرفته است ولی سنجههای پشتیبانیکنندهی مربوط به این شرکت بالا است. چند شرکت هواپیمایی بزرگ(مثل دلتاز سانگ و یونایتد تد) کوشیدهاند با دریافت حق اشتراکهای ارزان از مدل ساتوست تقلید کنند ولی هیچکدام نتوانستند موفق شوند.
کالکینز میگوید:” شما میتوانید ببینید]سات وست[ چه کار میکند. آنها فقط یک نوع هواپیما دارند، هزینهای بابت بار اضافی نمیگیرند و کارمندان صمیمی و دوستانهای دارند. شاید فکر میکنید شرکتی دیگر میتواند کار آنها را تکرار کند، ولی هرگز، نمیتواند،” وی میافزاید:”جادوی ساتوست این است که حتی با این که این برند عناصر منحصر به فردی دارد، ولی همهی این عناصر متفاوت در کنار هم باعث میشوند تا به مشتریاناش به روشی یگانه خدمت کند.”
انجمن برند ایران. مدیریت و مهندسی برند. کلینیک برند و برندسازی. توسعه و ارتقا برند.
آموزش .مشاوره. تحقیق. اجرا.
در حوزه مدیریت برند. برندینگ.
Www.ibma.ir
Www.branddoctor.ir
Www.brandengineering.ir
t.me/branddoctor